reklama

Tropický raj podľa príručky cestovateľa - Pulau Perhentian

Kto chce navštíviť tie najkrajšie ostrovy v Malajzii, celkom určite mu odporučia Pulau Perhentian. Pokým Langkawi je hlavnou ostrovnou destináciou, tieto ostrovy sú považované za najkrajšie. Keďže mám požnosť porovnať  Perhentian skoro so všetkými okrem Redangu, povedal by som že najznámejšie z najkrajších.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Prívlastky ako tropický raj, či jedny z najkrajších ostrovov na svete v turistických sprievodcoch lákajú množstvo turistov osobne sa o tom presvedčiť. A prichádzajú hodne a zovšadiaľ. Takmer vždy je tu plno turistov z Európy. Sezóna trvá od Marca do konca Októbra a potom monzún urobí návštevám koniec. Nie že by bola zima, to nie, ale jednak často a silno prší a časté búrky znemožňujú prepravu motorovými člnami na ostrovy. V sezóne je však takmer stále plno.

Aj samotná cesta tam je vcelku pekný zážitok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Cesta na ostrov.
Cesta na ostrov. 

Návštevnosť zrejme podporuje aj fakt, že ostrovy sa nachádzajú pri severovýchodnom pobreží Malajzie, teda pomerne blízko pri hraniciach s Thajskom. Mnoho turistov si teda odskočí do Malajzie pozrieť práve na tieto ostrovy. Pre tých, ktorí prichádzajú z Kuala Lumpuru je to pomerne ďaleko. Najpohodlnejšou cestou ke let do mesta Kota Bahru a oddiaľ taxíkom alebo autobusom za cca hodinu do východiskového bodu Kuala Besut. Autobusom je možné sa dostať priamo do Kuala Besut a cesta trvá pomerne dlho, až 8 hodín. Pre tých, ktorý si nedajú povedať, existuje aj možnosť cestovať vlakom z Kuala Lumpuru do Kota Bahru. Cesta vám však bude trvať neuveriteľných 13 hodín a skôr viac. Vedie síce pralesom a vraj je na čo sa pozerať, ale v noci toho aj tak moc neuvidíte. Skúsil som to raz a odvtedy ma nikto do Malajského vlaku nedostane. Inou možnosťou je cesta do blízkeho mestečka, skôr nejakej miestnej dopravnej križovatky, Jerteh. Odtiaľ je to už len 15 kilometrov. Z Kuala Besut premáva mnoho mikrobusov aj autobusov do rôznych iných turistických miest, takže pokiaľ mate všetko dopredu vybavené, nie je sa čoho báť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ubytovanie je doslova na každom rohu.

Obrázok blogu

Ja som bol na ostrovoch Perhentian dvakrát z toho raz počas najväčších domácich sviatkov na konci pôstneho mesiaca, čiže v najnevhodnejší čas, aký si len možno na cestovanie v Malajzii vybrať. Ale 4 dni voľna som si nemohol nechať újsť. Vždy som sa ale nejako dostal späť do KL, aj keď raz som musel využiť ten povestný Jungle Train ktorému cesta trvala vtedy viac ako 14 hodín. V oboch prípadoch som prišiel autobusom do Kuala Terrenganu a odtiaľ autom do Kuala Besut, čo je asi 100 kilometrov a trvá to po miestnych cestách aj 3 hodiny. "Taxík" ma v tom priaznivejšom prípade vyšiel na niečo málo viac ako 10 euro. Nuž kto neplánuje, musí si priplatiť, ale aspoň nečaká. Perhentian je vychýrenou lokalitou, čo poznať aj na cene prepravy na ostrov, ktorá vás vyjde na 16 eur za obojsmerný lístok za asi polhodinovú plavbu na ostrov. Čln vás dovezie na miesto, ktoré ste si vybrali a pripravte sa, že okrem pár miest kde je mólo, budete musieť prestupovať na menší čln a potom skákať do vody.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konečná. Prestupovať!

Obrázok blogu

Prvým miestom môjho pobytu bol Coral View Resort, čo ma stálo príplatok za cestu motorovým člnom, pretože som automaticky povedal že ma majú vyložiť v Coral Bay. Nuž logika tam je, že coral view bude asi oproti coral bay aby tam bolo vidieť.... Ostrovy sú totižto dva hlavné, menší a väčší s názvami ktoré v Malajčine hovoria presne to isté (Pulau Perhentian Kecil a Pulau Perhentian Besar). Na ostrovoch nie je ani meter cesty, a tak všetku dopravu zabezpečujú motorové člny. Jedna cesta člnom vás vyjde asi na 6 euro. Rezorty sú pekne pri brehu v zátokách, poniektoré ponúkajú veškú rušnú pláž, iné zas tichý opustený záliv a pokoj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na dohľad.

Obrázok blogu

Môj prvý rezort Coral Wiew bol v zátoke oproti menšiemu ostrovčeku. Pozostával z hlavnej budovy a chatiek, z ktorých najlepšie boli v blízkosti pláže a zbytok sa šplhal do svahu a bolo treba trošku prechádzať labyrintom betónových mostíkov a schodov. Každopádne však pokoj a ticho. Druhý rezort Bubu Long Beach bol na malom ostrove na asi najznámejšej pláži Long Beach. Je jediným "luxusným" rezortom na ostrove. Nuž nevedno prečo, ale mňa veľmi nepresvedčil. Luxus spočíva hlavne v suverénne najvyšších cenách všetkého, čo ponúka. Luxusným doplnkom na izbe bol akurát tak trezor, ktorý sa mi aj tak nepodarilo spojazdniť. Úroveň ubytovania na takýchto malých ostrovoch nie je ktovie ako vysoká, takže tento aspoň trochu pripomínajúci hotel možno vyhráva nejakými službami a výhodami, ktoré sa mi nepodarilo celkom objaviť. Pre mňa je totižto pri ubytovaní najdôležitejšia izba, jej čistota , vybavenie a tu hlavne stav kúpeľne. Zrejme sa luxus už rozobral, pretože mi vadilo, že z izby viedli dvere ktorými sa dala prepojiť s izbou vedľajšou a okrem cesty betónovými vonkajšími schodmi s nízkym stropom na tretie poschodie na pavlač sú krajné izby vystavené nepríjemnému hluku z obrovského dieselgenerátora pri hoteli. Ako odmena mal byť zrejme výhľad na pláž. Nuž osobne sa mi zdali lepšie izby na prízemí ktoré síce moc výhľad nemali ale zato posuvnými dverami z balkóna ste mohli byť na pláži veľmi rýchlo. Ale nie všetky izby sú rovnaké a zrejme som len nemal šťastie. Radšej by som uprednostnil niektoré kvalitnejšie chatky v tichom prostredí a s plážou rovno pod nosom. Ale každému nevyhovieš. Personál a reštaurácia za 1 , ale patrične cenovo zohľadnené, nuž ale stále menej ako hocikde v Európe.

Bubu Long Beach

Obrázok blogu

Okrem vylihovania pod slameným prístreškom na pláži, plávania v mori sú tu obvyklé atrakcie ako potápanie, kurzy potápania s prístrojom a požičovňa kanoí. Pokus o turistiku a výstup na vrchol ostrova mi znechutili zlá cesta, neznesiteľná horúčava a dotieravý hmyz. Plavba na kanoe podvečer sa ukázala ako najlepší spôsob športu. Ostrov je vždy plný turistov z Európy a najviac dominujú Holanďania. Komu príroda, more a ticho nestačia a potrebuje sa s tým podeliť s davmi turistov či rád trávi večery v baroch a spoznáva množstvo ľudí, vrelo odporúčam...

Večer keď sa zotmie, celá pláž sa rozsvieti svetielkami sviečok na stolíkoch pri ktorých vysedáva občerstveniachtivé osadenstvo dlho do noci v svorných debatách v rôznych jazykoch. Z neďalekého baru sa ozve známa pieseň vo verzii veľkého Iz-a "Somewhere over the Rainbow..." a vtedy si poviete že ste vlastne tam.

Na kopci aj na pláži.

Obrázok blogu

Rezorty obkolesujú celý ostrov.

Obrázok blogu

Pláž s posedením.

Obrázok blogu

Slnko, voda vzduch...

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pohľad z balkóna.

Obrázok blogu

V lese sa pohybujú takéto stvorenia...

Obrázok blogu

Pláže sú všade.

Obrázok blogu

Long Beach na ostrove Kecil.

Obrázok blogu

Bubu...

Obrázok blogu

Nastupovať...

Obrázok blogu

Bubu

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Turistika pre náročných.

Obrázok blogu

D´Lagoon.

Obrázok blogu

Ďalšia zastávka pri zbere turistov.

Obrázok blogu

Ešte posledný pohľad.

Obrázok blogu
Matúš Lazúr

Matúš Lazúr

Bloger 
  • Počet článkov:  150
  •  | 
  • Páči sa:  1 351x

Dokážem usedavo ležať. Zoznam autorových rubrík:  AustráliaMalajziaSúkromnéNezaradenéVeda a technikaO dobe kovidovej

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu